ביטוח מקיף – נקודות שצריך לשים לב אליהן

תוכן עניינים

כשאנחנו רוכשים מוצר מסוים, אז יש לנו מספר נקודות התייחסות, מעבר לשאלת המחיר וערכו האמיתי בשוק. אנחנו בוחנים פונקציות ופעולות שונות שהמוצר יכול לבצע והאם הוא עונה על הצרכים שלנו, ביחס למה שאנחנו מחפשים, מצפים ומעוניינים שהוא יעשה.

הדבר נכון לא רק במוצרים פיזיים אלא גם במוצרים ושירותים פיננסיים או אחרים, למשל מוצרי ביטוח. בפרט הדבר נכון כשמתייחסים לפוליסת ביטוח מקיף לרכב. שאלת המחיר היא חשובה, אך היא לא הדבר היחידי שעלינו לבחון. אם נתייחס רק למחיר אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם פוליסה בעלויות נמוכות אך בתנאים גרועים. לכן חשוב שנתייחס לשני הדברים גם יחד.

פוליסת ביטוח רכב מורכבת משני חלקים בדרך כלל – פגיעות גוף ופגיעות רכוש. את ביטוח החובה המדינה מחייבת אותנו לרכוש ולבחירתנו אנו יכולים לרכוש ביטוח צד ג', שייכסה כשמו כן הוא על נזקים אשר ייגמרו לצד ג', או ביטוח מקיף, שמתייחס לנזקים שעשויים לקרות לרכב שלנו או לצד ג'. משמע, ביטוח מקיף כולל בתוכו ביטוח צד ג'.

כשאנחנו רוכשים ביטוח מקיף לרכב, עלינו להתייחס לא רק לשאלה כמה נידרש לשלם עבור הפוליסה אלא איזה כיסויים נקבל בפוליסה וכיצד הם יכולים לשרת אותנו. אנחנו צריכים לקחת בחשבון בהיבט זה, את סוג וערך הרכב, את האבזור שהוא כולל, את אופי השימוש ברכב ודברים אחרים שיכולים להשפיע עלינו ועל ההחלטה שלנו לבחור בפוליסה כזו או אחרת.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שרוכשים ביטוח רכב?

  • מסגרת התקציב – תעריפי הביטוחים משתנים הן בין סוגי הביטוח, והן בין חברות הביטוח השונות. לאחר קריאת סוגי הביטוחים שיפורטו כאן במאמר, בידקו בין חברות הביטוח את התעריפים שלהן, לפי הנתונים שלכם, כגון מי הולך לנהוג ברכב, מהי היסטוריית הנהיגה שלו וכו'.
  • אילו שירותים כלולים בכל סוג ביטוח – לאחר שהבנתם מהי מסגרת התקציב שלכם, הגיע הזמן לבדוק מה כולל כל סוג ביטוח, מהם התנאים הבסיסיים שלו ומהם השירותים הנוספים הכלולים בו. כך תוכלו להתאים את הכיסוי הדרוש והרלוונטי לרכב שלכם ולתקציב שלכם.
  • מי נוהג בכלי הרכב ומה היסטוריית הנהיגה שלו – עלות ביטוח הרכב מושפעת: מכמות הנהגים שינהגו ברכב עליהם יחול הביטוח (כיסוי ביטוחי לנהג אחד בלבד למשל, תהיה זולה יותר מאשר אם תכלילו בביטוח את כל מי שינהג ברכב)
  • מאפייני הנהג/ים שינהגו ברכב – גיל הנהג, הסטוריית הנהיגה שלו ועוד.
  • היכן ייערכו תיקונים לנזקי תאונה – עלות ביטוח הרכב תושפע מהמיקום בו ייערכו תיקונים הנדרשים לאחר פגיעה ברכב – האם במוסך מורשה של היבואן? או אולי במוסך של חברת הביטוח עצמה? חשוב לבדוק גם את הסעיף הנ"ל, שכן לא תמיד נוטים לשים לב אליו, ואילו יכול להשפיע על עלות הביטוח.

איך בוחרים את הפוליסה הנכונה?

בשביל לרכוש פוליסת ביטוח מקיף בצורה נכונה, כל מה שעלינו לעשות זה להיכנס ל- Wobi, לבקש הצעות מחיר מחברות ביטוח מובילות, להשוות ביניהן, ואז להחליט איזו פוליסה משתלמת מבחינת מחיר ותנאים.

האתר מספק לנו את כל המידע שאנחנו צריכים אודות פוליסות ביטוח לרכב באופן כללי ובפרט פוליסות ביטוח רכב מקיף. האתר, כאמור, מאפשר לנו לקבל הצעות מחיר מחברות שונות ולהשוות ביניהן, כך שיש לנו את היכולת לקבל את כל המידע שאנחנו צריכים ובסופו של דבר לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו לרכישה.

מגפון
אפי כץ מסביר בניית פרויקט תמא 38 והרעשים המסביב – החוק, המגבלות, ואיך ענב נדלן שמה לזה סוף

הבנייה במסגרת פרויקט תמ"א 38 מובילה להפקת הרבה רעש, דבר שמטריד הרבה אנשים, אך מצד שני הוא חיוני לביצוע העבודות. אפי כץ, מנהל ענב נדלן, מציג את המציאות של בניית פרויקט תמ"א 38 ואת ההשפעות שלה על הסביבה.

קרא עוד »