מנוף להעברת דירה

תוכן עניינים

אנחנו רואים את זה יותר ויותר ברחבי ישראל ואנחנו מבינים שמשהו השתנה, שאי אפשר כבר להתייחס להעברות דירה כפי שהתייחסו אליהן בעבר. גורדי שחקים ורבי קומות הולכים ומחליפים בתים נמוכים, ובנוף השכונות החדשות או המתחדשות יש לא מעט בניינים גבוהים שקשה להגיע אליהם במעלית או בכלל לשנע אליהן ומהן תכולת דירה. זה נכון שרבים מהם מודרניים ולפעמים יש גם מעלית שירות, אולם זה נדיר שמישהו חושב על המובילים שמביאים מנוף להובלת דירה.

מנופים בכל מקום

אנחנו רואים אותם בכל מקום עד שהפכו לחלק מהנוף באופן טבעי. יש מנופים רבים אל רק באתרי בנייה כי אם גם במקומות שבהם דרושה עבודה אחרת, כמו הובלת דירה, הנחת מבנים וציוד כבד, חלק מהבנייה הקלה שמביאה יחידות דיור שלמות למקום מסוים ועוד. לכן, לא פלא שגם מובילי דירות משתמשים היום עוד ועוד בשירותי מנוף להובלת דירה. זה קורה משום שהם רוצים להוביל בצורה בטוחה תכולה יקרה וגם משום שהיום פשוט עובדים יותר נכון וחכם.

מעבר לבנייני מגורים יוקרתיים

העלייה ברמת החיים לא תמיד מובילה רק למעבר דירה לבתים צמודי קרקע כי אם לפעמים היא גורמת לכך שאנשים יעדיפו דווקא מגדלי קומות יוקרתיים. גם רבי קומות שצומחים בשכונות החדשות בערים ותיקות מוכיחים שההעדפה היום היא לגור לגובה ולכן צריך להיערך לכך. יש יותר אנשים שבשבילם זו איכות חיים ולכן גם יצפו שמובילי דירה יתמודדו עם זה בצורה מקצועית יותר ואחראית. הובלה במנופים היא הדרך הטובה ביותר להוביל, במקום להטריח אנשים במעלה המדרגות.

שינוי באורח החיים מחייב התאמה

המעבר לרבי קומות הוא רק חלק מהסיבה לכך שנדרש מנוף להעברת דירה. נוסף לבניינים גבוהים ורבי קומות אנחנו עדים לשינוי גדול באורח החיים. יש לא מעט תכולה שהיא כבר כבדה ומשמעותית ואינה ניתנת לפירוק ולהרכבה כדי להוביל אותה. המובילים של היום מוצאים את עצמם לא פעם בבעיה. זה נוסף לעובדה שלא בכל מקום אפשר להוציא תכולה דירה בקלות ולכן בכל מקרה יזדקקו למנופים או לרמפות שונות להובלה של פריטים גדולים מאוד.

בעיית המעליות טרם נפתרה

הפסנתרים, טלוויזיות הענק, מקררים כפולי דלתות, ספות ענק ועוד פריטי ריהוט מציבים אתגר שמחייב מנופים. אלא שכעת יש בעיה חדשה. אם עד היום התרגלנו לחשוב שהבעיה הכי גדולה של מוביל היא בניין בן ארבע קומות ללא מעלית, שלא לדבר על יותר מכך, הרי שהיום יש מעליות, סוף סוף, אולם רק מעטות מהן מתאימות באמת לשינוע של סחורות ושל תכולת דירה ומשרד. לא בכל בניין יש מעלית שמתאימה להעברת פריטים גדולים שנהוגים היום.

מנופים להובלה ולהעברה

אחת הבעיות של בניינים רבי קומות היא שלא בכולם מרשים גם להשתמש במעליות כאלה להובלה של ציוד כבד, ולכן אין ברירה. אנחנו נעזרים כיום בציוד מיוחד להובלות ולפריקה ולטעינה של ציוד ותכולה, אפילו של בתים פרטיים. זה חוסך את הנזק למעלית בגלל שימוש לא נכון או עומס שתוקע אותה בגלל משקל רב. כל הובלת דירה מונעת מדיירים את השימוש השוטף במעלית לכמה שעות וגם עלול לסכן אותה. כך החליטו שעדיך לעבור להובלה במנוף.

המעבר הנוח למנופים

אם פעם שימוש במנופים היה נדיר יותר משום שלא היה צורך בהם בהיקף נרחב, היום מכירים היטב ביתרונות שבשימוש במנופים לצורך מעבר דירה. היתרון הגדול הוא היכולת להתמודד עם כל הובלת דירה בכל בניין שהוא. היוצאים מהכלל הם אולי בנייני היוקרה המאוד מאוד גבוהים, ושם בדרך כלל תהיה אפשרות למעלית שירות מותאמת לכך. כל השאר נעזרים היום במנופים להובלה. שינוע התכולה נעשה מהיר יותר וזהו יתרון נוסף.

חיסכון בזמן ההובלה

כשאוגדים כל כך הרבה פריטים כבדים ומורידים בבת אחת על גבי רמפה נוחה ובטוחה, זה לא רק חוסך פגיעה בבריאות המובילים אלא גם חוסך זמן. זהו היתרון המשמעותי הנוסף של הובלה במנופים, כפי שרואים אותה. הביטוח על הובלה במנופים הוא אמנם ביטוח משמעותי אבל המנוף גם מונע הרבה נזקים שנגרמו כתוצאה מהובלת תכולה בצורה ידנית, כלומר על גב המובילים שגרמו בשוגג לתאונות מצערות שפגעו גם ברכוש וגם בבריאותם.

נדרש מנוף בטוח בלבד

עם זאת, ולמרות כל היתרונות הברורים שלמנופים ושימוש בהם למטרת הובלה, עדיין קיים החשש מפני מקרים שבהם יש תאונות ומפעילי מנוף שאינם מוסמכים ובעלי הכשרה לכך. ראינו לא מעט תאונות מנוף באתרי בנייה ויכול להיות שבענף ההובלות זה קיים פחות. אולי משום שהעבודה בעלת אופי אחר או שהמנופים הם פשוט יורת בטוחים ואחרים מבחינת התפעול שלהם ממנופי הרמה לבנייה. בכל מקרה, בענף זה הם נחשבים בטוחים יותר לשימוש.

בחירת מנוף מתאים

יש גדלים שונים של מנופים שאפשר לבחור לפי אופי העבודה שלכם. רוב המובילים בוחרים להזמין מנוף רק לאחר קבלת הצעת העבודה והגשת הצעת מחיר. המנוף מוזמן על ידי המוביל בהשכרה, כך שמובילים מעטים בלבד יחסית מחזיקים מנוף משל עצמם. יש מנופים בגובה משתנה משש ועד שמונה קומות ויותר וכל מנוף כזה דורש הכשרה והסמכה מתאימה, כדי למנוע תאונות. הלקוח שלכם בדרך כלל משלם את הובלת המנוף ולכן זה לא נופל עליכם.

לבדוק ביטוח מתאים מראש

יש לבדוק ביטוח מתאים לכל מנוף משום שאם הביטוח של התכולה אינו מעודכן יש לבדוק מי אחראי לכל נזק שקורה לו. בדרך כלל, חברות הובלה שמזמינות מנוף גם יודעות לעבוד אתו אבל תמיד יכול להיות כשל מכני שנופל במקרה כזה על החברה שמשכירה את המנוף. מומלץ מאוד לברר מי מבוטח בכל מקרה של בעיה או תאונה, כי זה חיוני כדי לדעת מי מפצה את מי.

מחיר מנוף להעברת דירה

ככל שמתרבים הבניינים רבי הקומות ברחבי ארצנו, כך גם גובר הצורך בשימוש במנופים כדי להעביר את תכולת הדירה. הבניינים הגבוהים מציבים אתגרים למובילי דירה מקשים

קרא עוד »