מחיר מנוף להעברת דירה

תוכן עניינים

ככל שמתרבים הבניינים רבי הקומות ברחבי ארצנו, כך גם גובר הצורך בשימוש במנופים כדי להעביר את תכולת הדירה. הבניינים הגבוהים מציבים אתגרים למובילי דירה מקשים על ההורדה של חפצים רבים שלא חייבים להיות יקרים. לפעמים זה פשוט עניין של חיסכון בזמן להוריד תכולת דירה במנוף, כי כך אפשר לחסוך את כל ההתרוצצות במדרגות. זה נכון במיוחד למי שאינו רוצה לבזבז זמן על המדרגות ולכן מזמינים מנוף מיוחד להובלת הדירה.

מתי צריך מנוף להובלת דירה?

מנוף הרמה של תכולת דירה נדרש כאשר אי אפשר בשום דרך בטוחה ונוחה אחרת להוביל את תכולת הדירה החוצה ממנה או לתוך הבית החדש. מנוף מיועד להניף את המשא הכבד בצורה בטוחה ונחוץ לכך בעל מקצוע מיומן שהוא המנופאי. הוא מתווסף לצוות המובילים של הדירה ונשכר בנפרד כאשר מבינים שצריך גם מנוף ולא מספיק רק צוות ההובלה וההעברה של התכולה. במקרה כזה, יש לברר פרטים טכניים גם על אפשרות הגישה לדירה ולקומה שלכם.

פלטפורמות להובלה נוחה

פלטפורמות הן הלוחות שמנופי המובילים משתמשים בהן להובלה מגובה רב. עליהן עורמים את החפצים הכבדים והגדולים. כך, אפשר בהנפה אחת להוריד ולהעלות תכולה של דירה שקשה לטפל בה אחרת. זה מקל מאוד על מי שעובר דירה לדעת שיש מי שמטפל בחפצים שלו בצורה מקצועית, אבל מבחינת הצעת מחיר זה כולל גם את מחיר התוספת הלא צפויה. מחיר מנוף להעברת דירה יכול לנוע מ-400 שקל ומעלה, השאלה היא רק מה צריך להעביר ולאן.

מנופים להובלה במחיר נוח

בדרך כלל, המנופים שעושים את העבודה מיועדים לעבודת הובלה ולכן המנופאים כבר מיומנים בכך. לכם לא נותר אלא לתת את הפרטים המדויקים ולא לוותר כלל על הובלת תכולה שהיא יקרה כדי לא למצוא את עצמכם אחר כך מול נזקים שייגרמו לתכולה מאוד יקרה ורגישה. התכולה שעוברת דירה רק במנופים לא חייבת להיות רק יקרה. נכון, זו הכבודה הרגילה שחושבים עליה בשלב ראשון כאשר מזמינים מנוף, אבל המחיר הנוח של מנוף מאפשר זאת.

מתי מובילים במנוף?

הובלה במנוף מתבצעת כאשר רוצים בדרך כלל להימנע מהעברת פריטים יקרים דרך המדרגות, במיוחד אם מדובר ברבי קומות שבהן יש מדרגות רבות ולא תמיד יכולים לרדת את כולם עם פריטים שבירים מאוד. זכרו גם שבכל הכבוד למעליות, יש ועדי בתים שמסרבים להתיר את השימוש במעלית כדי להוביל דירות, ואם אין מעלית שירות שמותאמת לכך הרי שזה קורה יותר מדי שנתקלים בבעיות הורדת התכולה והעלאתה לדירה החדשה.

למה לא להוביל במעלית?

זה נשמע טבעי ונוח אבל יש מעליות שפשוט אינן יכולות להכיל את כל הפריטים האלה. זה קורה כשרוצים להוביל פריטים כמו: מקררי ענקי של יותר מדלת אחת ואפילו דלת אחת שאינה נכנסת במעלית, זה קורה עם פסנתרים וכלי נגינה כבדים במיוחד. טלוויזיות הענק שנהוגות היום ותופסות חצי קיר הן הפריט הכי נפוץ להעלאה בעזרת מנוף, רהיטים כבדים כמו ספות ענק או ארונות וכונניות שאי אפשר לפרק, בין אם הם עתיקים או פשוט יקרים מאוד.

להוביל טלוויזיה חדשה

זכרו שמנופים משמשיים לא רק להעברת דירה אלא גם להבאת כל החפצים האלה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו כחלק מרמת החיים הגבוהה. זה קורה לא מעט כאשר דווקא מי שמוביל לכם את הטלוויזיה הבייתה מהחנות נאלץ להשתמש במנוף כדי להבטיח שהיא תונח בסלון בביטחון. גם כאשר מביאים את הספה הענקית והמיוחדת ולא מרכיבים אותה בבית, או כאשר מעלים אליכם את המקרר החדש שיש לו יותר מדלת אחת. בניינים רבי קומות מחייבים אילוצים כאלה.

מי עושה את העבודה?

מנופאים שעובדים בהובלת דירות מקבלים את ההכשרה וההסמכה שלהם לעבודה בגובה ממשרד העבודה והרווחה וזה רישוי חובה. אי אפשר לשחק עם ההסמכות האלה משום שמדובר בחיי אדם ומדובר לא רק ברכוש שחייב להגיע בשלום. מחיר מנוף להעברת דירה כולל גם את עבודת המנופאי וגם את שכירת המנוף למטרה זו, ובעיקר את הביטוח שיש לוודא שישנו למקרה של תאונה. למרבה הצער, תאונות קורות אם לא משתמשים בשירותי מנוף מוסמכים ותקינים.

בטיחות קודמת לכל

בטיחות בעבודת המנופאי היא כזאת שמבטיחה לכם שלא תהיה תאונה שבגללה המנוף יקרוס על מי שנמצא מתחת, וגם שהמנופאי לא יאבד את התכולה היקרה שלכם בדרך למעלה או למטה. המיומנות של מנופאי חייבת להיות כזאת שהיא מבטיחה הנפה חלקה ויעילה, אתגר לכל איש מקצוע. מנופאי מיומן יודע לעבוד מצוין עם רכוש ותכולה כזאת, ולכן יעשה זאת בצורה מדויקת וזהירה, מבלי להפיל את המטען ומבלי לגרום לשום תאונה בדרך.

לא לקחת סיכון מיותר

כשאתם שוכרים מובילים לדירה אל תשכחו לשאול על המנופאים שיבואו לעשות את העבודה. אל תקחו סיכון ואל תשכרו מי שאינו מבטיח לכם מנופאי מיומן ומורשה שעובד לפי חוק. מנוף הוא לא חלטורה ואי אפשר להתפשר על איכות העבודה. כך שכאשר מחיר מנוף להעברת דירה נשמע לכם זול מדי, בדקו אם המחיר כולל ביטוח ואחריות ומי בעצם עושה את העבודה. ודאו שהמנוף מותאם לעבודה גם בגובה הדירה שעזבתם וגם זו שתעברו אליה.

מה אומר החוק?

החוק מתייחס בדרך כלל למנופאים שעובדים באתרי בנייה ונמלים עם מנופים ועגורנים. בכל עיסוק שלו, מנופאי חייב לציית לחוק שמעסיק אותו בצורה מורשית בחברת כוח האדם שמטפלת בכך. חובה עליו להחזיק ברישיון ממנהל הסדרה והאכיפה במשרד העבודה והרווחה, ולכן לא ברור מי מפקח גם עם חברות ההובלה. כשאתם שוכרים מנופאי דרך המובילים ודאו שיש להם את כל ההיתרים לעשות זאת. זכרו שכל תאונה יכולה ליפול גם על אחריותכם וכאשר חיי אדם כרוכים בכך זה משמעותי מאוד.

בטיחות מעל הכל

החוק מאפשר להעסיק גם בצורה ישירה אם מדובר בקבלן, אבל רק אם עומדים בתקנות הבטיחות. לאחר שווידאתם שאתם עובדים עם חברה מהימנה ובטוחה, אתם יכולים לסכם עם המובילים בדיוק מה להוביל במנוף ולאן. זכרו לסגור הכל מראש כדי לא להגיע למצב שבו אתם מגלים ביום ההובלה שלא הכנתם נכון את המובילים, ויש חפצים שלא תוכלו להוציא מהדירה או להכניס אל הדירה החדשה משום שלא חשבתם על מנוף.

כיצד לבקש הצעת מחיר ממובילים?

אי הנעימויות הרבות שקורות לא פעם למי שנזקק לשירותי הובלה מורכבים גורמות לכך שיש לדעת בדיוק כיצד לבקש הצעת מחיר. כשאתם מזמינים הובלה, אם המובילים אינם שואלים אתכם יותר מדי שאלות על סוג הדירה, על התכולה, על הקומה ועל מה שיש בדירה ובבניין מראש, זה סימן שהם יגיעו לא מוכנים למקרה של הובלה עם מנוף. במקרה הזה, אם התוספת תהיה ברגע האחרון, מחיר מנוף להובלת דירה עלול להיות יקר יותר מאשר צפיתם מראש.

סוגי מנופים שונים

זכרו שיש כמה סוגי מנופים ולא תמיד מנוף להורדה מקומות נמוכות יכול להתאים לקומות גבוהות. יכול להיות שתצטרכו מנוף שיתאים לקומה גבוהה ונמוכה, אם אתם עוברים מדירה גבוהה לנמוכה יותר, או להפך. אל תשכחו למסור את כל הפרטים האלה למובילים כדי להכין אותם מראש לכל מה שתצטרכו להובלה.

מנוף להעברת דירה

אנחנו רואים את זה יותר ויותר ברחבי ישראל ואנחנו מבינים שמשהו השתנה, שאי אפשר כבר להתייחס להעברות דירה כפי שהתייחסו אליהן בעבר. גורדי שחקים ורבי

קרא עוד »